Vacature: Bestuurslid communicatie BMI

Wij zoeken een bestuurslid/communicatie-lid voor het BMI bestuur.

Als bestuurslid van dit hechte en inspirerende netwerk neem je deel aan vergaderingen met vakgenoten, organiseer je met het bestuur samen BMI-dagen en andere events, en zit je bovenop nieuwe ontwikkelingen in het vak. Het bestuur vergadert vier keer per jaar.

Voor het communicatie-lid ligt de focus op de communicatie, zowel met de BMI-achterban als breder naar de leden van de KNVI. Je bent ook de trekker van de Werkgroep Communicatie, die momenteel bestaat uit zes vaste en twee ad-hoc leden. De tijdsbesteding in de Werkgroep Communicatie is erg afhankelijk van je eigen werkstijl en keuzes.

Als onze nieuwe communicatie-lid heb je affiniteit met:

  • Communicatie binnen een vereniging (KNVI/BMI)
  • Verschillende communicatiemiddelen: Mail, Sociale media, Websites
    • voor het technisch beheer kun je zo nodig advies en ondersteuning inwinnen
  • Algemene bestuurstaken, meedenken

Heb je interesse? Neem contact op met Simone Visser bestuur@bmi-online.nl. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Jonna Lind (j.lind@arq.org)

 

Delen:

Vacature: Penningmeester BMI gezocht

Ben jij onze nieuwe Penningmeester?

Trijntje Lucassen ging per 1 april 2019 met vervroegd pensioen. Daarom zoekt de BMI een nieuwe penningmeester.

Wat houdt de functie van penningmeester in? Je bent verantwoordelijk voor de inkomsten en uitgaven van de BMI. Dit klinkt misschien moeilijker dan het is. Je hoeft het niet alleen te doen: je hebt altijd een professioneel bureau (KNVI) achter je staan die je overal mee kunnen helpen.

Dit is wat je doet als penningmeester:

  • Je keurt facturen goed of af, nadat je een melding hebt gekregen van het administratiekantoor
  • Je stuurt declaratieformulieren en het emailadres van het administratiekantoor toe aan mensen die hierom vragen
  • Je stelt de begroting op voor het nieuwe jaar met behulp van een invulformulier. Je baseert je op de cijfers van afgelopen jaar en input van de werkgroepen van de BMI. De KNVI moet je begroting goedkeuren. Als ze dit hebben gedaan staan ze garant voor het bedrag dat je hebt begroot.
  • Twee keer per jaar ga je naar een overleg met penningmeesters van andere KNVI-afdelingen
  • Je bent de contactpersoon van het bestuur in de CBN. Ieder jaar kijken jullie of inkomsten en uitgaven met elkaar in balans zijn. De CBN vergadert een á twee keer per jaar, maar het meeste overleg gaat via de mail.

De penningmeester is ook algemeen bestuurslid en neemt deel aan de bestuursvergaderingen. Het bestuur komt vier of vijf keer per jaar bij elkaar. Je denkt dan mee over het beleid en de richting waar de BMI op gaat.

Penningmeester en bestuurslid zijn heeft mij veel opgeleverd, ook voor mijn werk. Je krijgt veel dingen te horen: dat is nuttig en inspirerend!

Proefdraaien in het bestuur en een inwerkperiode behoort tot de mogelijkheden. Voor vragen kun je contact met het BMI-bestuur opnemen: bestuur@BMI-online.nl .

 

Delen:

Samenvatting lezing auteursecht Raymond Snijders online

Suzanne Bakker heeft een helder samenvattend verslag gemaakt van de lezing van Raymond Snijders over auteursrecht op de BMI-dag 16 juni jl in het AMC.

Te lezen op de BMI site onder het kopje BMI events – presentaties.

Delen:

IP 3/2019 Afscheid penningmeester Trijntje Lucassen 2013-2019

 

‘Loskomen van de waan van de dag en aan één woord genoeg hebben’  – Afscheid penningmeester Trijntje Lucassen / Irma van Houts

Met aanstekelijk enthousiasme vertelt Trijntje Lucassen hoe haar bestuurswerk voor BMI (Biomedisch Informatiespecialisten) haar werk als informatiespecialist bij GGZ heeft verrijkt. ‘Als ik niet in het bestuur had gezeten, waren we bij GGZ niet zo ver gekomen.’ Nu Lucassen met vervroegd pensioen gaat, is BMI op zoek naar een nieuwe penningmeester.

Waar werk je en wat doe je?

‘Ik werk ruim 10 jaar als informatiespecialist bij het GGZ Kenniscentrum in Amersfoort. Het team van onze locatie werd teruggebracht van 5 naar 2 medewerkers en daardoor moesten we ons werk anders inrichten. Om die reden zijn we intensief gaan samenwerken met Altrecht, een andere GGZ-instelling. Daarnaast is het accent meer komen te liggen op de ondersteuning en minder op de content. Wat je in je collectie hebt, kun je altijd wel ergens vandaan halen. Daar werd vroeger veel energie in gestopt, nu gaat er meer tijd zitten in trainingen en literatuuronderzoek. Een goed beantwoordbare vraag formuleren is en blijft lastig. Hier worstelen veel onderzoekers mee, ook als je regelmatig publiceert. Steeds meer psychiaters weten de weg naar ons te vinden.’

Wat inspireerde jou om BMI-bestuurslid te worden?

‘Ik startte zes jaar geleden met de bestuursfunctie. Het is leuk om met collega’s in het land diep op de inhoud van je vak in te gaan. Je zit dicht bij het vuur en hebt soms maar één woord nodig om te weten hoe je iets kunt toepassen op jouw eigen werk. Een voorbeeld? Het Amerikaanse Watson-programma waarmee je informatie uit databanken, elektronische patiëntendossiers en richtlijnen kunt gebruiken om een vraag te interpreteren en beantwoorden. Het maakte in één klap duidelijk hoe belangrijk een goede zoekvraag en zoekstrategie zijn.’

Wat doe je als penningmeester?

‘Je bent verantwoordelijk voor de inkomsten en uitgaven van de BMI. Dit klinkt misschien moeilijker dan het is, maar je hebt altijd een professioneel bureau (KNVI) achter je staan dat je overal bij kan helpen. De begroting wordt vastgesteld via een ingevuld formulier en er komen facturen langs om goed te keuren. Veel meer is het niet. Als penningmeester maak je deel uit van een bestuur waar je je vertrouwd bij voelt.’

Waarom zou je deze functie aanbevelen?

‘Ik vind dat iedereen zoiets een poosje zou moeten doen. Het is zo waardevol. Als je alleen maar in de bibliotheek zit, ben je voornamelijk bezig met de dagelijkse werkzaamheden. Door het bestuurswerk kom je los van de waan van de dag, kom je uit je comfortzone. Het leukste vind ik het vergaderen en het met elkaar filosoferen over wat belangrijk is in ons vak. Dat is inspirerend en daar is altijd ruimte voor.’

Irma van Houts, biomedisch informatiespecialist HAN Studiecentra

Uit: IP 2019/03 https://informatieprofessional.nl/

 

Delen:

Early-bird korting EAHIL 2019 verlengd!

De early-bird prijs van EAHIL 2019 van CHF 370,00 is verlengd tot 15 april. Na deze datum geldt een toeslag van CHF 60,00 (de totale prijs is dan CHF 430,00).

Check de website voor meer informatie: https://eahil2019.net/

Delen: