Vacature (jr.) informatiespecialist IBFD Amsterdam (37 uur per week)

Het IBFD Library and Information Centre zoekt een (junior) informatiespecialist.
BFD’s Library and Information Centre is widely regarded as the world’s leading resource facility in the field of international and comparative taxation. Our extensive collection, which covers almost every country in the world, comprises approximately 40,000 books and e-books, subscriptions to over 1,100 journals, official gazettes, loose-leaf services and online databases.

Meer lezen: https://ibfd.easycruit.com/vacancy/2729031/207727?iso=gb

Delen:

Lever een bijdrage aan de BMI dag 20 mei

Het bestuur heeft de BMI-leden uitgenodigd voor de nieuwe BMI-dag op 20 mei 2021. Ook dit keer zal dit weer online gegeven worden.
Op de dag zelf zijn we geholpen met collega’s die een kleine bijdrage willen leveren zoals bijv. een verslag te maken van een presentatie, of de chat in de gaten te houden. Heb je een uurtje over, meldt je aan bij communicatie@bmi-online.nl.
Het programma voor deze dag is als volgt:

12.50 – 13.00 Inloop
13.00 – 13.10 Opening
13.10 – 14.20 ALV
14.20 – 14.30 Pauze (als je een magnetron tot je beschikking hebt leg dan 1 banaan, 1 ei, 4 eetlepels havermout, (een snufje) kaneel en een ingevette kop/mok klaar)

14.30 – 15.30 Infographics
14.30 – 15.30 Online samenwerken

15.30 – 15.40 Pauze
15.40 – ?        Borrel via break-out rooms

Delen:

Vacature penningmeester NAZ (ca. 1 uur per maand)

De Stichting Informatievoorziening Zorg en Welzijn is in 2013 in het leven geroepen toen de Nederlandse Artikelendatabank voor de Zorg, de NAZ (voorheen de Verpleegkundige databank) overgenomen werd door de BMI. Voor de Stichting is een apart bestuur samengesteld, die onafhankelijk van de BMI opereert. Het bestuur heeft als doel het verder ontwikkelen van een Nederlandstalige databank voor tijdschriften uit de zorg.

De huidige penningmeester gaat per 1 juli 2021 met vervroegd pensioen. De stichting zoekt nu een nieuw bestuurslid die het penningmeesterschap over wil nemen. Dit vergt niet veel van je tijd, ongeveer 1 uur per maand. Je krijgt het beheer over de bankrekening. Dit betekent dat je de binnenkomende facturen betaalt en de gegevens door moet spelen aan het boekhoudkantoor waar we bij zijn aangesloten. Dit boekhoudkantoor verstuurt ook de facturen en herinneringen voor de abonnementsgelden en verzorgt de berekening van de BTW-afdrachten. Concreet betekent het dus dat je jaarlijks een overzicht maakt van de inkomende en uitgaande posten en de verwachting (begroting) van het komende jaar. Je hoeft niet veel kennis van financiële zaken te hebben. Alle vragen kun je stellen aan het boekhoudkantoor.

Als bestuurslid denk je mee hoe de NAZ zich verder kan verbeteren en kijk je of hier financiële mogelijkheden voor zijn. Hiervoor komen wij drie keer per jaar bij elkaar. De overige communicatie gaat via de mail.

Voor vragen hierover kun je contact opnemen met Pauli van Veen (vanveen@emergis.nl) tel. 06-18420781

Namens het bestuur,
Johannes Belt
Carmen van der Heijden
Pauli van Veen

Delen:

De NAZ: de stand van zaken in 2021

Sinds de oprichting in 2013 van de Stichting Informatievoorziening Zorg en Welzijn, waardoor de Nederlandse Artikelendatabank voor de Zorg op eigen benen is komen te staan, is de NAZ de grootste databank voor Nederlandstalige artikelen uit ruim 130 zorggerelateerde tijdschriften. Lees verder

Delen:

De BMI-dag komt eraan!

Graag nodigen wij jullie uit voor de eerste online BMI-dag op donderdag 24 september van 13-16u! De BMI-dag heeft (hoe kan het ook anders in deze tijd) als thema: “1,5 meter maatschappij: BMI dichtbij“.

Zie evenement voor de agenda en het aanmeldformulier.

Delen: